تعمیر مبل44361320
رویه کوبی و تعمیر مبل با قیمت مناسب در تهران

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

اگر برای خرید کالایی چرمی به مغازه ای مراجعه کنید ، عموما این گفته را از فروشنده خواهید شنید : تمام اجناس فروشگاه ما ( و یا دست کم همان جنسی که شما قصد خرید آن را دارید ) از چرم اصل و طبیعی ساخته شده اند. میتوانید به فروشنده ها اطمینان کنید و یا با ادامه مطلب با ما همراه باشید

روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

در زیر به معرفی چند روش ساده و نسبتا دقیق برای آگاهی بیشتر خواهیم پرداخت. با توجه به نکات زیر و با کمی دقت میتونید چرم مصنوعی را از چرم طبیعی تشخیص دهید

  1. بوی چرم : چرم های طبیعی دارای بوی خاصی هستند و به سهولت از بوی چرم های مصنوعی شناخته میشوند .
  2. پشت چرم : اگر به پشت چرم نگاهی بیندازید خواهید دید که در چرمهای طبیعی بافتی ریش ریش و تقریبا محکم تمام سطح پشتی چرم را فرا گرفته در عوض چرم های مصنوعی عموما در سطح پشتی خود دارای لایه ای نخی برای استحکام بیشتر هستند . در صورت وجود چنین لایه ای بدون تردید جنس مورد نظر از جنس چرم مصنوعی است. برای دیدن سطح پشتی اجناس چرمی لبه های دوخته شده کالا را برگردانید .
  3. بافت چرم : به بافت چرم با دقت نگاه کنبد . اگر بافت چرم دارای الگوی قابل شناسایی ( تکراری ) باشد بدون شک کالای مورد نظر شما از چرم مصنوعی ساخته شده است .
  4. لمس کردن چرم : چرم طبیعی لطیف و انعطاف پذیر است .
  5. شناسنامه : کالاهایی که از چرم طبیعی ( مخصوصا گرانبها ) ساخته میشوند معمولا دارای شناسنامه هستند و مشخصات چرم در آنها ذکر شده است .
  6. قیمت کالای چرمی : چرم طبیعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است . در واقع عامل اصلی اهمیت تشخیص چرم مصنوعی و چرم طبیعی همین موضوع است . بنابراین به کالایی که گفته می شود از چرم طبیعی ساخته شده است و دارای قیمت پایینی است اعتماد نکنید و در مواقعی که دارای قیمت بالایی است از روشها بالا استفاده کنید .

منبع : تعمیرات مبل مهر

برچسب ها :

چرمچرم طبیعیچرم مصنوعیچرم خوبتشخیص اصالت چرممبل چرمیچرم مصنوعی چیست

نگهداری از مبلمانچیدمان و دکوراسیون مبلمان

کارگاه رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین - شمال ، غرب و شمال غرب تهران

تلفن تعمیر مبل - کلیک نمایید